Alla inlägg under april 2009

Av Sonny Mikszath - 6 april 2009 22:16

Filmer som inehåller mentalsjukus de låter aldrig fel i minna öron, tyvärr var de inte så, mycket av den miljön i filmen.


Karla sitter på mentalsjukhus sen 8år sen, vad hände? Hon ska få en chans att bevisa att hon kanske inte behöver sitta alla åren,en doktor ska analysera henne genom att gå igenom hennes historia med henne.  De börjar med att Karla 18år möter en kille vid namn Paul och den natten har dom hastigt sex och faller för varandra direkt.  Diverse sexlekar och våldtäckter efter våldtäckter händer, men inte på Karla själv utan på andra. Paul har en stark dragning till att våldta tjejer, Karla tillomed är tillviss del med på de hela, hon tittar  tex på. Hon bryr sig inte om vad hennes kille gör.  Dom ska ju gifta sig snart ”Då komma allt bli anorlunda”. Brukar de bli så?


Baserad på ett verkligt fall. Jag gillar sällan sånna här filmer de känns som att dom tappar poängen, en vanlig dokumäntär om fallet skulle varit mycket mer intressant. Hoppen mellan snack med doktorn och tillbakablickar gillade jag inte riktigt. Filmen var helt klart bra gjord, men inget jag föll för direkt. De finns dok en sak som jag föll för, de var den vackra flickan som bli kidnappad ifrån St:Marys Flickskola, spelad av vackra  Sarah Foret . Huvudrollen görs förövrigt av Laura Prepon, That ´70´s Show - Donna.


Paul Bernardo:

Stupid fucking bitch, stupid fucking bitches. Stupid fucking bitch convetion


http://www.imdb.com/title/tt0424938/


Jag ger filmen 2 underverk av 8!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tips, eller nått annat kul?


Ovido - Quiz & Flashcards