Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

Great Guns (1941-USA)

Av Sonny Mikszath - 17 juni 2009 01:14

Att gå med i armen, det är för mig en bra bitt till att jag skulle göra de, men Stan och Ollie dom har gjort de.


I den här filmen så får Dan Forrester en ung man ett brev om att gå på hälsokontroll för att gå med i armen. Hans familj och doktor säger att de är då ingen ide med hans hälsa, men Dan vill så gärna gå med i armen och de vissar sig att han kommer in i armen. Stan och Ollie går även dom med i armen för att vara livvakter åt Dan Forrester, de skulle dok själv behöva några så som dom tar hand om livet i armen, men de slutar trots allt bra tillslut.


Den här filmen är i klassisk Stan och Ollie anda, eller Helan och Halvan som dom kallas på svenska. Gott om humor och romantik. Dok lite inslag av suralism då Stan flyttar en glödlampa och håller den i handen och den lyser fortfarande???


Hippo: "What did I ever do to deserve a couple of yaps like you? "
Stan: "Maybe you were good to your mother. "
Hippo: "Pipe down! "
Stan: "Yes, sir."


http://www.imdb.com/title/tt0033676/ 


Jag ger filmen 7 underverk av 8!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sonny Mikszath - 15 juli 2010 18:42

  Jag älskar filmer om psykopater!!!   Har ni sett Falling Down, den här filmen går i samma anda. Bara att huvudpersonen Edmond, är lite äldre. De börjar med att han en dag i sängkammaren har en diskution med sin fru om att han ska n...

Av Sonny Mikszath - 13 juli 2010 01:07

    Post-apokalyptiska filmer utan sargade städer och miljöer, räknas dom som post-apokalyptiska filmer???          Själva grundstoryn är att de är slut på olja i världen, de börjar bli fullständigt kaos, så de forskas fram ett specielt...

Av Sonny Mikszath - 3 juli 2010 01:11

  Om man skulle ta och blanda The Last Starfighter med Jumanji och sen krydda lite med Liftarens Guide till Galaxen ja då skulle de nog bli en skyst film, en film som Zathura.         Två små bröder Danny och Walter kan inte låta...

Av Sonny Mikszath - 2 juli 2010 21:06

Fantasy filmer är något jag är ett stor fan av, helst ska de vara lite postapocalyptiskt stil över dom också. I stil med Conan då, om man gör de bra så kan dessa filmer bli helt underbara. Amon Saga handlar om en ung krigare vid namn Am...

Av Sonny Mikszath - 23 juni 2009 01:28

Fågelskrämmor är de något vist/magiskt över tycker jag, kan kanske ha  å göra med att trolkarlen från Oz har inspirerat mitt liv rätt så mycket, ni vet de är ju med en fågelskrämma i den också, dok snällare än vad han i den här är.   Filmen har en vä...

Ovido - Quiz & Flashcards