Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

The Vanguard (2008-UK)

Av Sonny Mikszath - 13 juli 2010 01:07

 


Post-apokalyptiska filmer utan sargade städer och miljöer, räknas dom som

post-apokalyptiska filmer???


      

Själva grundstoryn är att de är slut på olja i världen, de börjar bli fullständigt kaos, så de forskas fram ett specielt vaccin, de folket inte vet som tar de, de är att rigeringen menar att döda dom. Avverka lite folk helt enkelt. Men de vissar sig vara ett stort misstag och för få tester innan i minna ögon, för de vissar sig nämligen så att människor dör inte av vaccinet utan de förvandlas till omänskliga zombies. För många raster i forskningslabbet skulle jag tro.



Den här filmer handlar om en döv kille som slår sig ihop med en före deta soldat. Max som den döva heter har levet ensam ett bra tag och byggt sig ett litet träfort i skogen. Han är bra på att slås med sinna två yxor och spjut. Den förra deta soldaden tar först ut ett känslo-kontrol-chip ifrån sin egna nacke och flyr ifrån hans trupp för att springa rakt på Max. Max letar efter en man vid namn Hareem Jabbar som ska hjälpa han i den här framtids idylen. Soldaden ber Max följa med han för han har en plan som Max ingår i, så dom båda kämpar mot zombier och de andra soldaderna som är ute för att döda rigeringens mistag och alla som står i deras väg, eller som dom ser i deras väg mer kanske.


 

Jag må då säga att jag älskar post-apokalyptiska filmer, dok så var den här sjukt dålig, tyvärr, men jag är ärlig, jag fatta knappt storyn. De hoppade hit och ditt så var de konstiga närbilds inlägg och andra färgkontraser helt plötsligt och de verkade som de var flera olika team som filmade med olika kamerer, för enna studen så var de riktigt bra ljus och kamera rörelser, andra stunden så var de lite mer slarvigt gjort. Kan ju vara en del av regisörens menning, dok fann jag de iallafall rätt dåligt. Samt de fanns ju inga sargade ställen, inget bombat hus eller nått, bara skog och fält igenom hela filmen. Kunnde varit någon seg Robin Hood film istället. Det ennda jag märkte att de var någon form av framtid, de var Zombierna, lite postapokalyptisktframtids känsla fick jag av dom.




De var dok vissa skysta fight scener. De får jag ge credits till fight korografen, bra jobb. Dok kanske lite för mycket blod ibland för en sån här film, de kändes som de var en komedi ibland. Hoppas regisören gör nått bättre nästa gång. Bör också noteras är att de här är visseligen regisörens första långfilm. Så den kanske var lite bra ändå för att varit hans första. Men över lag så sög den starkt.


http://www.imdb.com/title/tt0977669/


   

Jag ger filmen 2 Underverk av 8

2000 · UK
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sonny Mikszath - 15 juli 2010 18:42

  Jag älskar filmer om psykopater!!!   Har ni sett Falling Down, den här filmen går i samma anda. Bara att huvudpersonen Edmond, är lite äldre. De börjar med att han en dag i sängkammaren har en diskution med sin fru om att han ska n...

Av Sonny Mikszath - 3 juli 2010 01:11

  Om man skulle ta och blanda The Last Starfighter med Jumanji och sen krydda lite med Liftarens Guide till Galaxen ja då skulle de nog bli en skyst film, en film som Zathura.         Två små bröder Danny och Walter kan inte låta...

Av Sonny Mikszath - 2 juli 2010 21:06

Fantasy filmer är något jag är ett stor fan av, helst ska de vara lite postapocalyptiskt stil över dom också. I stil med Conan då, om man gör de bra så kan dessa filmer bli helt underbara. Amon Saga handlar om en ung krigare vid namn Am...

Av Sonny Mikszath - 23 juni 2009 01:28

Fågelskrämmor är de något vist/magiskt över tycker jag, kan kanske ha  å göra med att trolkarlen från Oz har inspirerat mitt liv rätt så mycket, ni vet de är ju med en fågelskrämma i den också, dok snällare än vad han i den här är.   Filmen har en vä...

Av Sonny Mikszath - 20 juni 2009 20:56

(Leda - The Fantastic Adventure of Yohko) Japaner har då de mest flumigaste filmer jag vet!!!   Den här japanska animen handlar om  Yohko som är djupt förälskad i en kille. Hon vill så gärna prata med honom, men hon vågar inte. I sina dolda känslor s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tips, eller nått annat kul?


Ovido - Quiz & Flashcards